Posted by: Claudiu | February 4, 2009

Mama,… tata,… nu au mai sunat acasa de o lună

Îi mângâiam parul blond care-i cădea moale pe fruntea plecată. La început nu mi-a spus nimic. Statea doar aplecată deasupra mesei, cu feţiţoara ei de copil trist şi degeţelele ei cautau să cureţe masa de urmele de ceară picurată în timpul vreunei pomeniri. Intrebându-o ce are pe sufleţel, şi-a ridicat uşor privirea. Ochii ei mici şi albaştri luceau acoperiţi de lacrimi. Mama,… tata,… nu au mai sunat acasa de o lună…Mi-e dor de ei…şi vocea fetiţei era plină de durere. Am simţit mult dor în glasul ei, dar şi necaz,… necaz pe părinţii care parcă au uitat de ea…

Din strană se ivi deodată chipul unui băieţel. Privirea-i timidă mă evita şi cu fruntea încruntată asemenea unui om mare plin de probleme se aşeză lângă surioara lui, fetiţa cu părul blond. Ea a început să-mi povestească cum şi-a uitat frăţiorul ei bucăţica de brânză primită la şcoală în ghiozdan şi cum şoarecii i-au ros ghiozdanul făcându-i două găuri mari. El, însă, nu se plânge de lipsa părinţilor, nici de găurile din ghiozdan… Le-a strâns pe toate în inimioara lui şi acum …este doar încruntat.

Înainte să plece, un băiat le-a dat câteva dulciuri. Pentru câteva momente, băieţelul îşi descreţi fruntea. Bucuroşi au mulţumit şi s-au pregătit să iasă. Fetiţa rămasă singură cu mine a băgat mânuţa în buzunar şi scoţând 10 lei mi i-a arătat. Ii strâng să-mi iau de încălţat… mi-a zis ea privindu-mă cu ochişorii încă nezvântaţi de lacrimi şi-apoi ieşi.

Am rămas în urmă cu inima strânsă de dor,…de dorul ei de părinţi, de dorul de un ghiozdănel nou, de dorul de bucurie…de tot dorul ei pe care acum îl port şi eu în inimă. Am rămas în urmă şi mi-am simţit ochii plini de lacrimi…lacrimi de copil trist.

(Tallita)


Responses

  1. nu voi uita niciodata ziua aceea…..

  2. Domnul sa ii aiba in paza pe cei pe care asa delicat ni i-ai descris!


Leave a Reply

Categories

