Posted by: Claudiu | February 2, 2009

Trezeşte-te sufletul meu că…

Cu sufletul răvăşit am intrat în biserică. Toată greutatea săptămânii era în inima mea. Tot răul pe care l-am întâlnit, tot păcatul pe care l-am făcut apăsa pe umerii mei. M-am aşezat în partea stângă a bisericii. Frumuseţea icoanelor îmi era străină. Nu mai regăseam în mine nici un strop din curăţia lor, nici o frântură din blândeţea şi iubirea lor. Peste mine era ceaţa … multă ceaţa…

Cântările Sfintei Liturghii se înălţau duios câtre Domnul, iar buzele mele încercau să le murmure şi ele tainic. Eram atentă la sufletul meu care era încă înţepenit.

269231

Razele albe revărsându-se din candelabru şi lumina caldă a lumânărilor din faţa Sfântului Altar încercau să-mi încălzească inima şi să-mi mişte sufletul.

Cât de orb şi de surd putea să fie? Cât de nepăsător? Erau de faţă Îngerii, Măicuţa Domnului şi Însuşi Hristos Domnul, iar el …sufletul meu era absent.

Frânturi de rugăciune încercau să-l învie, dar pe el apăsa încă lespedea cea rece a săptămânii trecute. Când am auzit : Sus să avem inimile şi-am răspuns Avem către Domnul…am ştiut că mint…

Icoanele nu încetau să mă privească. Îmi mângâiau inima cu blândeţea lor, iar glasul Sfintei Liturghii săpa uşor cale spre sufletul meu.

Când mi-am ridicat cu nevrednicie privirea, am văzut pe Hristos binecuvântând din icoană toată adunarea credincioşilor. De deasupra altarului, Măicuţa Domnului ne acoperea pe toţi, chiar şi pe mine – cea nepăsătoare, sub Sfântul ei Acoperământ.

Atunci, am stigat:

Trezeşte-te, inima mea, că eşti înaintea lui Hristos!

Trezeşte-te, sufletul meu,…că eşti acasă…

… şi-atunci mi-am auzit sufletul scârţâind din toate încheieturile…

(Talita)


Responses

  1. m-a impresionat foarte mult finalul ” şi-atunci mi-am auzit sufletul scârţâind din toate încheieturile…’ si ce frumos ai spus…”Trezeşte-te, inima mea, că eşti înaintea lui Hristos!

    Trezeşte-te, sufletul meu,…că eşti acasă…”

  2. Da, Adriana, e asa bine sa fim treji inaintea lui Hristos!
    Si ar fi si mai bine daca am putea constientiza faptul ca nu numai in biserica suntem inaintea lui Dumnezeu, ci in toata clipa si in tot locul Hristos este de fata.

  3. Cu totii suntem ravasiti si nu in ultimul rand secatuiti duhovniceste de greutatea pacatului care apasa pe umerii nostrii sufletesti, incepi sa gandesti ca nimeni nu te mai asculta sau ca toate usile iti sunt de azi inainte inchise , nu ai un umar pe care sa iti pleci capul si sa poti linistit sa plangi ,cand totul pare sfarsit , exista totusi o usa care este mereu deschisa indiferent de conditia sociala a fiecaruia din noi.Dumnezeu sa ne binecuvanteze pe noi pe toti cu Harul sau cel Sfant .

  4. Scrii extraordinar de frumos. Felicitari. Tare te-as invita sa colaborezi la revista unei Biserici. Sa-mi spui te rog daca te intereseaza. Doamne-ajuta!

  5. Daniela draga, colaborez deja cu revista unei asociatii de tineri si cu site-ul Ortodoxia Tinerilor. Articolele mele apar intai pe site-ul si in revista sus-numite. Daca doriti vreunul dintre ele, il puteti lua fie de pe Ortodoxia Tinerilor, fie de pe acest blog. Doamne ajuta!🙂

  6. cea mai puternica rugaciune este ceea ce simti tu nevoia sa-i spui lui Dumnezeu !

  7. cu lepadarea de sine incepe iubirea de Dumnezeu !

  8. In faptele noastre in care noi punem Dragoste, Dumnezeu pune Viata !

  9. Viata aceasta este o mare si adinca Taina care se intimpla. Este lupta pe viata si moarte, intre Viata si moarte ! Noi trebuie sa fim, bineinteles, de partea Vietii ! Adica de partea Domnului nostru Iisus Hristos ! Adevarul este ca Viata biruie moartea ! Ce este mintuirea ?! Este foarte simplu: Hristos Viata biruie moartea (patimile) din inimile noastre ! Cum se poate intimpla aceasta ?! Prin trairea Sfintei noastre credinte Ortodoxe ! Adica prin trairea in Duh si in Adevar ! Noi Ortodocsii suntem crestinii care credem in Adevar ! Iar Adevarul in care credem este Domnul Iisus Hristos !

    DOAMNE AJUTA !

    Mircea

  10. Odata, un netrebnic, a fost intrebat in vis, de niste oameni, ce sa faca pentru a se mintui. Acela le-a raspuns simplu:

    “PAZITI DRAGOSTEA !”

  11. Adevarul este ca nu noi biruim patimile din inima noastra ci Hristos le biruie pentru noi ! Aici este Taina rastignirii si a Invierii Domnului !

  12. sa ma iertati pe mine pacatosul……

    daca gasiti ceva bun in cele scrise de mine aici, multumiti lui Dumnezeu !

  13. CE ESTE MINUNAT IN EXISTENTA NOASTRA TRECATOARE, ESTE SA IMBRATISEZI CU DRAGOSTEA TA FIECARE SUFLET !

    BUNUL DUMNEZEU SA VA DEA RAIUL ! AMIN !


Leave a Reply

Categories

