Posted by: Claudiu | February 2, 2009

…trei,…doi,…unu,…Milueşte-mă Dumnezeule, milueşte-mă!

6813366-mdDoamne, oare cum vezi Tu noaptea dintre ani? Cum priveşti înspre cei ce se pregătesc cu multă conştiinciozitate pentru sărbătoarea zgomotoasă a Revelonului? La cumpăna dintre ani, prin pieţe, ori dacă nu, de pe la ferestrele caselor, oamenii privesc înspre cer, …dar nu ca să vorbească cu Tine ci…ca să vadă focul de artificii.

Işi ridică ochii către cer, dar pe Tine nu Te văd că-i prea mult fum, Doamne, şi nu Te aud că-i prea puternic pocnetul petardelor! În seara asta, Doamne, noi ne aşezăm la masă bogată uitând să-Ţi mulţumim, că e prea multă veselie ca să ne aducem aminte de Tine. Noi ne bucurăm cu familia şi cu prietenii, că aşa se ‚‚cuvine”, ciocnim pahare cu vin spumos, mâncăm pe săturate, iar Tu…in seara asta, cinezi aproape singur. Continuare Noi ne umplem ochii de lumina artificiilor,… Tu rămâi uitat în cerul Tău.

Noi ne umplem urechile de zgomot, …Tu rămâi tăcut după norii de fum. Puţini oameni Îţi bat în uşă, la cumpăna dintre ani, Doamne! De-am înţelege noi deplin că Tu eşti viaţa, că Tu eşti începutul şi sfărşitul, am pricepe că fără Tine nu trece anul vechi şi că numai prin Tine vine altul nou… De-am înţelege noi că Tu eşti pururea deasupra noastră…Ţi-am căuta ochii blânzi printre artificii…

De-am vrea să fim o clipă atenţi, Ţi-am auzi binecuvântările pe care ni le dai, ca un Tată bun, în seara de Anul Nou! Doamne, ce-ar fi dacă atunci când numărăm ultimele secunde ale anului vechi n-am striga: …trei,…doi, …unu….La multi ani!!!… ci am zice smeriţi în inima noastră : Miluieste-mă, Dumnezeule, miluieste-mă! Ce frumos ar fi să facem aceasta, să ne încredintam milei Tale încă din prima secundă a anului! Fii Tu, Bunule Doamne, în gândul şi-n inima noastră! Vindecă-ne, Doamne, că suntem surzi şi orbi şi numai Tu eşti Doctor bun al sufletelor şi al trupurilor noastre!

Miluieste-ne, Dumnezeule, miluieste-ne, că numai pe Tine Te avem Dumnezeu Multmilosârd!

… cu ochii spre cer,

a Ta copilă,

Tallita


Responses

  1. multumim Tallita, sa te mangaie bunul Dumnezeu…asa cum ne mangaie cuvintele tale pe noi !

  2. Tuturor sa ne fie Dumnezeu dulce mangaiere!

  3. Din pacate traim intr-o societate prea democrata si mult prea capitalista , unde omul este educat in spiritul afacerilor manageriale sau in spiritul altor culturi politice , ca sa isi mai aduca aminte de Dumnezeu . Societatea sec 21 este una moderna in care se vrea alungarea oricarui principiu crestin si totodata a conduitei morale din omul ca si coroana a Creatiei menita sa aduca lauda Creatorului sau. Acum poate mai mult ca oricand ni se inoculeaza ideea de a “traii liber” , da poate asta vor majoritatea sa traiasca liber de orice i-ar putea constrange viata . Omul modern nu mai este invatat sa respecte principiile morale care l-ar putea ajuta sa isi descopere nimicnicia si necuratia din sufletul sau, urmand astefel sa se pocaiasca in fata lui Dumnezeu .Oare cati dintre noi mai constientizam ca la fiecare secunda si milisecunda gresim in fata lui Hristos, nimeni, si nimeni pare ca nu mai vrea sa auda de Dumnezeu. Defapt cand afacerile sunt prospere si cand petrecera a iesit ca la carte unde am ciocnit zeci de pahare in numele reusitei noastre morbide , e si “normal” sa nu te mai gandesti la Hristos, care asteapta umil si cuminte privindu-te cu durere si cu tristete in acelasi timp ,la chipul tau “desfigurat” de negreala pacatelor in care te-ai afundat. Pentru multi dintre noi Dumnezeu a devenit un mit asezandu-L in aceeasi categorie cu mitul lui Ahile sau Posseidon ,…..pacat, Hristos este si la usa sufletului tau , acum cel care petreci si cinstesti pahare strigandu-ti din toate puterile un “La multi ani” morbid. Cauta suflete el meu pe Domnul si el va cauta cu bucurie la chipul intristat.

  4. Multzumesc talita .
    Eu , in fiecare an , la ora 24, inchin paharul la Icoana Maicii Domnului , cu pruncul Iisus , la toate icoanele din casa mea , shi ma rog , ca sa am un an mai bun , sa mi seierte toate cate am greshit in anul de s-a sfrarshit … shi ma rog , cu ochii spre cer ..
    Apoi , ma uit la artificii .
    Dar tot cu gandul la Dumnezeu , shi Maica Do mnului , aprind sfesicele cu lumanari .
    De cand sant eu ma rog , asha la ora 24, in Noaptea de anul nou .
    In Nopatea de anul nou , in 1975, mi s-a nascut shi finutza mea , fiica varului meu , care am botezat-o eu , i-mi poarta shi numele , acuam este mama a trei copiii la Arad … cea mica Medeea , are trei luni >
    Doamne ajuta !
    Sanatate .
    sa mai apuc anul nou , shi ma voi ruga cu aceste cuvinte care le-ai scris tu , Talita .
    Dumnezeu sa te binecuvinteze .
    Sanatate
    Rodica

  5. Doamne ajuta, doamna Rodica! Sa va dea Dumnezeu ani multi si plini de pace si bucurie!

  6. slava


Leave a Reply

Categories

